zaterdag 2 november 2024

Prijs:
 gratis

Ik noem je naam

Voor iedereen die iemand mist, pas kort geleden overleden of al veel langer terug. Een moment om alleen of samen herinneringen op te halen, verdriet de ruimte te geven en troost te zoeken.

Op zaterdag 2 november staan de Grote Kerk van De Rijp en de naastgelegen begraafplaats in het teken van die verbondenheid in herinnering. Een moment dat geschikt is voor alle leeftijden. Dus nodig vooral ouders, kinderen, kleinkinderen, buren of vrienden uit om met je mee te komen. Misschien past het je beter om alleen te komen, ook dan ben je van harte welkom!

Met de fijne herinneringen van Allerzielen Alom in hun achterhoofd, zocht een enthousiaste groep creatieve mensen naar een vernieuwde, laagdrempelige manier van herdenken en gedenken. Centraal stonden troostend licht, waardevolle ontmoetingen en mooie verwerkingsvormen. Deze elementen worden dit jaar verbonden met elkaar in het thema ‘Ik noem je naam’.

Op zaterdag 2 november staan vanaf 17.00 uur de deuren van de Grote Kerk van De Rijp en het hek van de naastgelegen begraafplaats voor iedereen open. Om 17.00 uur is er een korte opening (ong. 10 minuten) in de Grote Kerk, waarna zowel kerk als begraafplaats vrij zijn te bezoeken tot 20.00 uur. Beide plekken zijn sfeervol verlicht en gevuld met meerdere creatieve uitingen rondom het herdenken.

Je kan een lichtzak maken met persoonlijke herinneringen aan de mensen die je dierbaar waren. Daarnaast kan je aan een tafel de na(a)m(en) van dierbaren nog eens uitspellen. Luister naar de troostende woorden van de gedichten in de (F)luistertuin. Sta eens stil bij de verschillende tafelopstellingen en waan je weer even thuis aan tafel. Je kan een toost-lichtje aansteken, een steentje leggen of  herinneringen delen in de wandeltuin met herinner-dingen. Schrijf een berichtje met de Hemelpost. Te veel gedacht en gesproken? Kom dan even tot rust bij de eindeloze golven of drink een kopje koffie/thee.

Het beloofd een bijzonder avond te worden.

Datum: zaterdag 2 november

Lokatie: Grote Kerk van De Rijp